неділя, 31 січня 2016 р.

Типи уроків по класифікації В.А. Онищука
Типи уроків:
  • урок засвоєння нових знань;
  • урок засвоєння навичок й умінь;
  • урок застосування знань, навичок й умінь;
  • урок узагальнення й систематизації;
  • урок перевірки й корекції знань, навичок й умінь;
  • комбінований урок.
Структура уроку засвоєння нових знань:
1.     Актуалізація почуттєвого досвіду й опорних знань учнів.
2.     Мотивація навчальної діяльності школярів.
3.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
4.     Сприйняття й первинне усвідомлення учнями нового матеріалу.
5.     Осмислення об'єктивних зв'язків і відносин у досліджуваному матеріалі й розкриття внутрішньої сутності досліджуваних явищ.
6.     Узагальнення й систематизація знань.
7.     Підведення підсумків уроку.
8.     Повідомлення домашнього завдання.
Структура уроку засвоєння навичок й умінь:
1.     Актуалізація опорних знань і практичного досвіду учнів.
2.     Мотивація навчальної діяльності школярів.
3.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
4.     Вивчення нового матеріалу.
5.     Первинне застосування придбаних знань.
6.     Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок.
7.     Творчий перенос знань і навичок у нові або змінені умови з метою формування вмінь.
8.     Підсумки уроку.
9.     Повідомлення домашнього завдання.
Структура уроку застосування знань, навичок, умінь:
1.     Актуалізація опорних знань і дій учнів, необхідних для творчого рішення поставлених завдань.
2.     Аналіз завдання, розкриття способів рішення творчих його елементів
3.     Підготовка необхідного встаткування.
4.     Самостійне виконання практичної частини роботи.
5.     Узагальнення й систематизація знань і способів виконання дій.
6.     Контроль учителя, самоконтроль і взаємоконтроль.
7.     Підведення підсумків уроку.
8.     Повідомлення домашнього завдання.
Структура уроку узагальнення й систематизації знань:
1.     Мотивація навчальної діяльності школярів.
2.     Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
3.     Узагальнення окремих фактів, подій, явищ.
4.     Повторення й узагальнення понять і засвоєння відповідної їм системи знань.
5.     Повторення й систематизація основних теоретичних положень і провідних ідей науки.
6.     Підсумки уроку.
7.     Домашнє завдання.
Структура уроку контролю й корекції знань, умінь і навичок:
1.     Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми, мети й завдань уроку.
2.     Перевірка знань фактичного матеріалу.
3.     Перевірка знань учнями основних понять.
4.     Перевірка глибини осмислення знань і ступеня узагальнення їх.
5.     Застосування учнями знань у стандартних умовах.
6.     Застосування учнями знань у нестандартних умовах
7.     Збір завдань.
8.     Підсумки уроку.
Компоненти уроку:
1.     Цілі уроку.
2.     Зміст навчального матеріалу.
3.     Методи навчання.
4.     Навчальні ситуації.
5.     Тип уроку.
6.     Засоби навчання.
7.     Діяльність учителя й учня на уроці.


Немає коментарів:

Дописати коментар